Os i Sofie, børnefælleskaber, leg og udeliv

Os i Sofie

Vi er en personalegruppe bestående af 8 pædagoger, 2 pædagogmedhjælper og en pædagogisk leder.
Vi arbejder med fokus på at støtte og motiverer børnenes trivsel, udvikling læring og dannelse. Det gør vi ved at være anerkendende, nærværende og forudsigelige voksne, som tager udgangspunkt i børnenes ressourcer. Vi har en legende tilgang til læring og udvikling og lægger vægt på, at dette foregår hele dagen.
Vi er en større børnehave og har valgt at dele børnene op på 4 stuer, Himmelrummet, Solrummet, Månerummet og Stjernerummet, hvor børnene er fordelt på tværs af alder.
I hverdagen bliver børnene inddelt i mindre grupper i løbet af dagen, da vi her oplever størst mulighed for at skabe tætte relationer imellem og til børnene.

Pr dags dato (d. 23.04.24) er der meldt ud til den nuværende forældregruppe, at grundet nedgang i børnetallet i Klarup, nednormeres Børnehaven Sofie.
Det betyder derfor, at pr. 1/08 2024 er vi nednormeret til 65 børn fremfor 80 børn.
Der meldes ud til forældrene, hvorledes institutionen er inddelt fremadrettet, omkring d. 01/06 2024.

Børnefællesskaber og leg er værdifuldt

Legen er lærerig og værdifuld for børnenes udvikling og indlevelse i de sociale spilleregler. Vi anerkender børnene og arbejder inkluderende. Alle børn har ret til at være en del af et fællesskab.

Udeliv vægtes højt

Vi er undersøgeende og går på opdagelse sammen med børnene på legepladsen og i naturen omkring os.

Her kan du se en video om Børnehaven Sofie (åbner i YouTube).

Forældresamarbejde er et vigtigt fundament for barnets tid i børnehaven

Et åbent, tæt og konstruktivt samarbejde prioriteres højt i Børnehaven Sofie. Vi lægger vægt på daglig dialog med forældre og involverer Jer i jeres barns trivsel og udvikling.