Opstart i Sofie

Fortæl om dit barn

Inden dit barn skal begynde i børnehaven, bliver I forældre inviteret til et opstartsmøde. I vil også modtage vores opstarts materiale på jeres mail, som danner grundlag for den kommende opstartssamtale. Det er derfor vigtigt, at i har gjort jer overvejelser på forhånd om jeres barn og udfyldt det vedlagte skema. På mødet får I mulighed for at fortælle om barnets start på livet, trivsel og udvikling. Vi aftaler også, hvordan den bedste opstart vil være for jeres barn.

Efter noget tid, bliver I kaldt ind til en opfølgende samtale på jeres barns børnehavestart.

Tryg start for barnet

Før barnet skal begynde i børnehaven er I forældre velkomne til sammen med jeres barn at besøge børnehaven, så I kan møde primærpædagogen, møde nogle af de andre børn samt se børnehaven inde og ude. Tidspunkt aftal er vi til opstartssamtalen. I tiden op til, at jeres barn skal begynde i børnehaven, må I meget gerne besøge børnehavens legeplads i weekenderne.

Jeres barns dagplejemor er ligeledes meget velkommen til at besøge institutionen sammen med jeres barn, efter vi har afholdt opstartssamtale med jer forældre.